מדוע הרופאים והמומחים בכללית סמייל הם מקצוענים אחד-אחד? כי אנחנו דורשים מעצמנו יותר!

להיות רשת מרפאות השיניים הגדולה ביותר במדינה ולשרת למעלה ממיליון מטופלים, זו אחריות עצומה. אנחנו בכללית סמייל יודעים את זה היטב ונוקטים בכל הצעדים על מנת להבטיח שהמרפאות שלנו תעמודנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר וצוות הרופאים שלנו ישמור על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר.
ואם אתם שואלים את עצמכם מה בדיוק הופך את הרופאים והמרפאות שלנו לכאלו טובים, אז תנו לנו לגלות לכם כמה עובדות חשובות מאוד רגע לפני שאתם מתיישבים על כיסא המטופל ופותחים פה גדול.

כללית סמייל מנהלת מערך שלם של למידה מקצועית לרופאי השיניים המועסקים בה
למעשה כל רופא שיניים נדרש במהלך עבודתו ללימודי המשך כדי לשמור על עדכון מקצועי בידיעותיו, אך רק מעטים אכן עומדים בכך. העדכון המקצועי בתחום רפואת השיניים יכול לעסוק בנושאים מגוונים החל מהכרת המכשור הרפואי והחומרים הדנטליים החדשים שפותחו בתחום, וכלה בטכניקות טיפול חדשות, מחקרים רפואיים עדכנים וכיו"ב.

כיום הפיקוח של משרד הבריאות, חל רק על תאגידים של רפואת שיניים, אשר ברובן  הינן מרפאות השיניים מטעם קופות החולים. חלק מהפיקוח מתבצע הן על איכות הטיפולים והן על הציוד והחומרים שבשימוש. וחלק אחר מהפיקוח נועד לבקר ולוודא שרופאי השיניים, הפועלים במסגרת התאגיד, אכן מקפידים להתעדכן בחידושים בתחום רפואת השיניים ושומרים על העדכון המקצועי שכה חשוב לכם כמטופלים.
חשוב שתדעו שאנחנו בכללית סמייל לא באמת  נזקקים לפיקוח של משרד הבריאות לצורך הקפדה על עדכון מקצועי של הרופאים אצלנו.

ברשת כללית סמייל מתנהל מערך שלם של למידה, כנסים, הכשרות וסדנאות לרופאי השיניים המועסקים אצלנו. יתרה מזו, אנו מקפידים שהרופאים, השינניות והסייעות יבצעו השתלמויות ועדכונים הרלוונטיים לתחום עיסוקם. אנו גם מקפידים על איכות ההרצאות, הרלוונטיות שלהן והרמה המקצועית של המרצים המעבירים אותן. למה? כי עבור הצוותים הרפואיים והמקצועיים בכללית סמייל –  אנו בוחרים רק את הטוב ביותר!

כללית סמייל מנהלת מערך תמיכה, פיקוח ובקרה על כל תחומי הטיפול
בכללית סמייל מתבצעת בקרה שוטפת על הרשומות הרפואיות של כל רופא ורופא – הן על ידי הצוות המינהל הרפואי במרפאה והן על ידי הרופאים המומחים ברשת.

כחלק מתהליך הבקרה אנו בודקים גם סטטיסטית וגם מדגמית רפואית, את תפקודו הרפואי של כל חבר בצוות המקצועי – בין אם זה רופא, שיננית, או סייעת לרופא השיניים.
בנוסף, כל מרפאה והצוותים הרפואיים בה עוברים מידי שנה תהליך של מספר בקרות – בקרה רפואית, בקרה מנהלית ובקרה פרה-רפואית. למעשה הבקרות מוודאות שמירה על איכות גבוהה של הטיפול הרפואי שניתן למטופלים. ומכיוון שאנחנו מבינים שכולנו בני אדם ואף אחד אינו חף מטעויות, בתהליך הבקרה שכללית סמייל מפעילה קיים פרוטוקול ברור לטיפול בטעויות רפואיות. כך שבמסגרת תהליך הבקרה שאנו מקיימים, היה ונתקלים בפעולה שאינה עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו, היא מיד תיחשף ותטופל מול הגורמים המקצועיים הממונים על מנת למנוע את הישנותה. תהליך הבקרה אף מתועד במאגר המידע המערכתי על מנת שנוכל ללמוד ממנו ולנקוט בצעדים מונעים בעתיד.
מכורח המציאות, רמה כזו של תהליך בקרה כלל-מערכתי, שקוף ויסודי באמת, יכולה להתקיים אך ורק במסגרת תאגיד של רפואת שיניים.

באמיתו של דבר, אין רופא שהוא חף מטעויות וקורה שרופא טועה במהלך חייו המקצועיים –  וזה נכון לכל רופא שהוא – אך לא כל טעות פירושה שהרופא אינו ראוי לתפקידו. יחד עם זאת, הבקרה השוטפת ותיעוד המידע במערכות הרשת, מאפשרים לנו להבחין ברופאים שחוזרים על טעויות והללו ימצאו עצמם מהר מאוד מחוץ למרפאות כללית סמייל. זאת בשל ההבטחה שעומדת למול עינינו להעניק למטופלינו את רווחת הביטחון שאצלנו יקבלו את הטיפול המקצועי הטוב ביותר.

פי 2.5 מאחוז המומחים בישראל כולה: כ- 18% מהרופאים בכללית סמייל הינם מומחים!
דו"ח מבקר המדינה בנושא רפואת השיניים משנת 2015, קובע שיש במדינת ישראל רק כ- 7.5% של מומחים פעילים ב- 10 תחומי המומחיות השונים ברפואת השיניים.
מרבית המומחים מתרכזים בעיקר בגוש דן, מעט בחיפה ובירושלים. כלומר מטופל שרוצה לקבל טיפול על ידי מומחה צריך לרוב להטריח עצמו לאחת הערים הגדולות.

לעומת זאת, במרפאות השיניים של כללית סמייל כ- 18% מהרופאים המועסקים הינם מומחים בתחומי המומחיות השונים, ומכיוון שעבורנו נוחות המטופלים היא ערך מוביל, המומחים שלנו מועסקים במספר מרפאות של הרשת ואנו מקפידים להנגיש אותם גם במרפאות הפרושות בפריפריה. לכן הסיכוי שהמטופל יפגוש ברופא מומחה בערי פריפריה כמו: קרית שמונה, אילת, באר שבע וכו', גדול פי מונים רבים במרפאות כללית סמייל מאשר בכל מרפאה אחרת.

אומנם כל רופא שיניים יכול לבצע כל טיפול, אך רופא שיניים מומחה, מעבר ללימודיו כרופא שיניים כללי, הקדיש עוד כ- 3.5 עד 5.5 שנים על מנת להמשיך ולהתמקצע בתחום מסוים של רפואת השיניים ויכולותיו בתחום זה ודאי עדיפות על רופא השיניים הכללי.

בנוסף לאחוז הגבוה של רופאים מומחים בכללית סמייל, קיימת גם שיכבה נוספת של רופאים מתמחים, שנמצאים בשלב כלשהו של אותם 3.5 עד 5.5 שנים של התמקצעות בתחום מסוים. לעיתים קרובות מדובר במתמחים שכבר עמדו בכל המטלות לקבלת תואר מומחה, לפחות בתחום המקצועי עצמו, ונותרו להם מטלות אדמיניסטרטיביות או מטלות מחקר בסיסי (שלא באמת משפרות את יכולותיהם המקצועיות אלא רק עונות לדרישות האקדמיות). שכבה זאת מוסיפה בכללית סמייל עוד כמה עשרות רופאים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, ומאחר ורק לאחרונה עמדו בבחינות ההתמחות, הם גם הרופאים המעודכנים ביותר בחומר המקצועי בתחום התמחותם.

בכללית סמייל ניסיון ארגוני עשיר שיכול להתקיים רק בתאגיד

מאחר ויש לנו בכללית סמייל מומחים רבים בכל תחומי רפואת השיניים, אנו משתמשים בעזרתם של המומחים בתחומים השונים לתמיכה שוטפת ברופאים מהשורה היכן שהם נדרשים לעצה, עזרה, תמיכה וייעוץ. זה חלק משגרת העבודה בצוות כנהוג במרפאותינו.
מה שרופא, שפועל מחוץ לתאגיד מתקשה מאוד לקבל במרפאתו, הפך בכללית סמייל לנגיש ושכיח – עבודת צוות, תמיכה ושיתוף מידע עם רופאים מנוסים ממנו.

הרופאים המומחים הנמצאים בכל מרפאה, כמו גם המומחים היועצים ברמת כלל המרפאות, מביאים מן הידע העשיר שלהם לכלל מרפאות הרשת ומאפשרים לרופאים בה החלפת דעות, ליבון בעיות, מתן חוות דעת נוספת וייעוץ בכל טיפול שהוא מורכב יותר מהמקובל. כך המומחים אצלנו חולקים את ניסיונם היקר מפז, והופכים לכלי חשוב וזמין לכלל צוותי הרופאים במרפאות הרשת.

ניקח לדוגמה את תחום השתלים

מבחינת החקיקה הקיימת כיום, כל רופא שיניים יכול הלכה למעשה לעשות טיפולי שתלים, גם אם לא עבר הכשרה מקצועית מיוחדת או התמחות בתחום.
אך אנו בכללית סמייל מקפידים על כך שטיפולי השתלים מבוצעים אך ורק בידי רופאים, שבתום 6 שנות לימודי רפואת השיניים, המשיכו עוד מספר שנים ללימודי התמחות ברפואת החניכיים או בכירורגיית הפה והלסתות בבית חולים.
וכמו שאנחנו מקפידים על איכות הרופאים המטפלים, כך אנחנו גם מקפידים על איכות החומרים!. חברות שתלים ומחרטות צצות כפיטריות לאחר הגשם וברור שלא לכולן אותה רמה של איכות והתמקצעות.
אך חברות השתלים, שהשתלים מתוצרתן נמצאים בשימוש במרפאות כללית סמייל, הן כאלה שנמצאות בין חברות שתלים המוכרות והמובילות בעולם. ביניהן חברה אמריקאית שמייצרת שתלים בכל תחומי הרפואה ו- 2 חברות שמקורן בישראל אך נרכשו על ידי חברות בינלאומיות הגדולות בעולם בתחומן. אחת מחברות השתלים היא החברה החמישית בגודלה בעולם!

הדרישות שלנו מעצמנו הן הגבוהות ביותר!

אנחנו ממשיכים בכל רגע נתון לחפש אחר דרכים חדשות להמשיך ולשמור על הצוות המקצועי ביותר ולתת לכם חוויית טיפול שאין משתווה לה. לכן בפעם הבאה כשאתם נכנסים לאחת ממרפאות כללית סמייל, היו סמוכים ובטוחים שאתם מקבלים את המובחר והטוב ביותר ומטופלים בידיים טובות.

 

לקריאה נוספת מדוח מבקר המדינה בתחום רפואת שיניים משנת 2015