הרופאים והמומחים בכללית סמייל – מקצוענים אחד-אחד

כרשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל, כללית סמייל נושאת על כתפיה אחריות עצומה. כדי לשמור על הסטנדרטים הגבוהים, אנו מנהלים עבור צוות רופאי השיניים שלנו מערך למידה מקצועית במטרה להישאר כל הזמן עם היד על הדופק

רופאי כללית סמייל

כללית סמייל מקצוענים אחד-אחד

 

להיות רשת מרפאות השיניים הגדולה ביותר במדינה ולשרת למעלה ממיליון מטופלים, זו אחריות עצומה. אנחנו בכללית סמייל יודעים את זה היטב ונוקטים בכל הצעדים כדי להבטיח שהמרפאות שלנו יעמדו בסטנדרטים הגבוהים ביותר וצוות הרופאים שלנו ישמור על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר.

ואם אתם שואלים את עצמכם מה בדיוק הופך את הרופאים והמרפאות שלנו לטובים, אז תנו לנו לגלות לכם כמה עובדות חשובות מאוד רגע לפני שאתם מתיישבים על כיסא המטופל ופותחים פה גדול.

כללית סמייל מנהלת מערך שלם של למידה מקצועית לרופאי השיניים המועסקים בה. למעשה כל רופא שיניים נדרש במהלך עבודתו ללימודי המשך כדי לשמור על עדכון מקצועי בידיעותיו, אך רק מעטים אכן עומדים בכך. העדכון המקצועי בתחום רפואת השיניים יכול לעסוק בנושאים מגוונים – החל מהכרת המכשור הרפואי והחומרים הדנטליים החדשים שפותחו בתחום, ועד לטכניקות טיפול חדשות, מחקרים רפואיים עדכניים ועוד.

כיום הפיקוח של משרד הבריאות, חל רק על תאגידים של רפואת שיניים, ואלה ברובן הן מרפאות השיניים מטעם קופות החולים. חלק מהפיקוח מתבצע גם על איכות הטיפולים וגם על הציוד והחומרים שבשימוש. וחלק אחר מהפיקוח נועד לבקר ולוודא שרופאי השיניים, הפועלים במסגרת התאגיד, אכן מקפידים להתעדכן בחידושים בתחום רפואת השיניים ושומרים על העדכון המקצועי שכה חשוב לכם כמטופלים. חשוב שתדעו שאנחנו בכללית סמייל לא באמת נזקקים לפיקוח של משרד הבריאות לצורך הקפדה על עדכון מקצועי של הרופאים אצלנו.

 

כנסים, הכשרות וסדנאות לרופאי השיניים

לרשת כללית סמייל מערך שלם של למידה, כנסים, הכשרות וסדנאות לרופאי השיניים המועסקים אצלנו. יתרה מזו, אנו מקפידים שהרופאים, השינניות והסייעות יבצעו השתלמויות ועדכונים הרלוונטיים לתחום עיסוקם. אנו גם מקפידים על איכות ההרצאות, הרלוונטיות שלהן והרמה המקצועית של המרצים המעבירים אותן. למה? כי כך נוכל לתת שירות טוב יותר, לחסוך לכם המטופלים ביקורים מיותרים ותיקונים ונרוויח ידע ומקצועיות בעבור הצוותים שלנו. כולם מנצחים.

כללית סמייל מנהלת מערך תמיכה, פיקוח ובקרה על כל תחומי הטיפול. אנחנו מבצעים בקרה שוטפת על הרשומות הרפואיות של כל רופא ורופא – באמצעות צוות המינהל הרפואי במרפאה ובאמצעות הרופאים המומחים ברשת.

כחלק מתהליך הבקרה אנו בודקים גם סטטיסטית וגם מדגמית רפואית, את תפקודו הרפואי של כל חבר בצוות המקצועי – בין אם זה רופא, שיננית, או סייעת לרופא השיניים. בנוסף, כל מרפאה והצוותים הרפואיים בה עוברים תהליך של מספר בקרות מדי שנה – בקרה רפואית, בקרה מנהלית ובקרה פרה-רפואית. למעשה הבקרות מוודאות כי אנחנו מצליחים לשמור על איכות גבוהה של הטיפול הרפואי שניתן למטופלים. מכיוון שאנחנו מבינים שכולנו בני אדם ואף אחד אינו חף מטעויות, בתהליך הבקרה שכללית סמייל מפעילה קיים פרוטוקול ברור לטיפול בטעויות רפואיות.

במסגרת תהליך הבקרה שאנו מקיימים, היה ונתקלים בפעולה שאינה עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו. אם מצב כזה קורה היא מיד תיחשף ותטופל מול הגורמים המקצועיים הממונים על מנת שלא תחזור. תהליך הבקרה אף מתועד במאגר המידע המערכתי כדי שנוכל ללמוד ממנו ולנקוט בצעדים מונעים בעתיד. מכורח המציאות, רמה כזו של תהליך בקרה כלל-מערכתי, שקוף ויסודי באמת, יכולה להתקיים אך ורק במסגרת תאגיד של רפואת שיניים.

אין רופא שהוא חף מטעויות וקורה שרופא טועה במהלך חייו המקצועיים – וזה נכון לכל רופא שהוא – אך לא כל טעות פירושה שהרופא אינו ראוי לתפקידו. יחד עם זאת, הבקרה השוטפת ותיעוד המידע במערכות הרשת, מאפשרים לנו להבחין ברופאים שחוזרים על טעויות והללו ימצאו עצמם מהר מאוד מחוץ למרפאות כללית סמייל.

 

פי 3 מאחוז המומחים בישראל

דוח מבקר המדינה בנושא רפואת השיניים משנת 2015, קובע שיש במדינת ישראל רק כ-8% של מומחים פעילים ב-10 תחומי המומחיות השונים ברפואת השיניים. מרבית המומחים מתרכזים בעיקר בגוש דן, מעט בחיפה ובירושלים. כלומר מטופל שרוצה לקבל טיפול על ידי מומחה צריך לרוב להטריח עצמו לאחת הערים הגדולות.

לעומת זאת, במרפאות השיניים של כללית סמייל כ-24% מהרופאים המועסקים הם מומחים בתחומי המומחיות השונים, ומכיוון שעבורנו נוחות המטופלים היא ערך מוביל, המומחים שלנו מועסקים במספר מרפאות של הרשת ואנו מקפידים להנגיש אותם גם במרפאות הפרושות בפריפריה. לכן הסיכוי שהמטופל יפגוש ברופא מומחה בערי פריפריה כמו: קרית שמונה, אילת, באר שבע וכדומה, גדול בהרבה במרפאות כללית סמייל מאשר בכל מרפאה אחרת.

אומנם כל רופא שיניים יכול לבצע כל טיפול, אך רופא שיניים מומחה, שמעבר ללימודיו כרופא שיניים כללי, הקדיש עוד כ-3.5 עד 5.5 שנים להמשיך ולהתמקצע בתחום מסוים של רפואת השיניים- ודאי יציע יכולות עדיפות בתחום זה על רופא השיניים הכללי.

בנוסף לאחוז הגבוה של רופאים מומחים בכללית סמייל, קיימת גם שכבה נוספת של רופאים מתמחים, שנמצאים בשלב כלשהו של אותם 3.5 עד 5.5 שנים של התמקצעות בתחום מסוים. לעיתים קרובות מדובר במתמחים שכבר עמדו בכל המטלות לקבלת תואר מומחה, לפחות בתחום המקצועי עצמו, ונותרו להם מטלות אדמיניסטרטיביות או מטלות מחקר בסיסי (שלא באמת משפרות את יכולותיהם המקצועיות אלא רק עונות לדרישות האקדמיות). שכבה זאת מוסיפה בכללית סמייל עוד כמה עשרות רופאים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, ומאחר ורק לאחרונה עמדו בבחינות ההתמחות, הם גם הרופאים המעודכנים ביותר בחומר המקצועי בתחום התמחותם.

 

ניסיון ארגוני עשיר 

מאחר ויש לנו בכללית סמייל מומחים רבים בכל תחומי רפואת השיניים, אנו משתמשים בעזרתם של המומחים בתחומים השונים לתמיכה שוטפת ברופאים מהשורה היכן שהם נדרשים לעצה, עזרה, תמיכה וייעוץ. זה חלק משגרת העבודה בצוות כנהוג במרפאותינו. מה שרופא, שפועל מחוץ לתאגיד מתקשה מאוד לקבל במרפאתו, הפך בכללית סמייל לנגיש ושכיח – עבודת צוות, תמיכה ושיתוף מידע עם רופאים מנוסים ממנו.

הרופאים המומחים הנמצאים בכל מרפאה, כמו גם המומחים היועצים ברמת כלל המרפאות, מביאים מן הידע העשיר שלהם לכלל מרפאות הרשת ומאפשרים לרופאים בה החלפת דעות, ליבון בעיות, מתן חוות דעת נוספת וייעוץ בכל טיפול שהוא מורכב יותר מהמקובל. כך המומחים אצלנו חולקים את ניסיונם היקר מפז, והופכים לכלי חשוב וזמין לכלל צוותי הרופאים במרפאות הרשת.

ניקח לדוגמה את תחום השתלים. מבחינת החקיקה הקיימת כיום, כל רופא שיניים יכול הלכה למעשה לעשות טיפולי שתלים, גם אם לא עבר הכשרה מקצועית מיוחדת או התמחות בתחום. אך אנו בכללית סמייל מקפידים שטיפולי השתלים יבוצעו אך ורק בידי רופאים, שבתום 6 שנות לימודי רפואת השיניים, המשיכו עוד מספר שנים ללימודי התמחות ברפואת החניכיים או בכירורגיית הפה והלסתות בבית חולים.

ניסיון איכות החומרים

וכמו שאנחנו מקפידים על איכות הרופאים המטפלים, כך אנחנו גם מקפידים על איכות החומריןם! חברות שתלים ומחרטות צצות כפטריות אחרי הגשם וברור שלא לכולן אותה רמה של איכות והתמקצעות. חברות השתלים, שהשתלים מתוצרתן נמצאים בשימוש במרפאות כללית סמייל, הן כאלה שנמצאות בין חברות שתלים המוכרות והמובילות בעולם. ביניהן חברה אמריקאית שמייצרת שתלים בכל תחומי הרפואה ושתי חברות שמקורן בישראל אך נרכשו על-ידי חברות בינלאומיות הגדולות בעולם בתחומן. אחת מחברות השתלים היא החברה החמישית בגודלה בעולם.

הדרישות שלנו מעצמנו הן הגבוהות ביותר. אנחנו ממשיכים בכל רגע נתון לחפש אחר דרכים חדשות להמשיך ולשמור על הצוות המקצועי ביותר ולתת לכם חוויית טיפול שאין משתווה לה. לכן בפעם הבאה כשאתם נכנסים לאחת ממרפאות כללית סמייל, היו סמוכים ובטוחים שאתם מקבלים את המובחר והטוב ביותר ומטופלים בידיים טובות.

 

טיפול שיננית

איך פונים לטיפול?

כדי לקבל טיפול ברשת מרפאות כללית סמייל אפשר להזמין תור אצל רופא השיניים באתר או באפליקציה, ואפשר גם להתקשר ישירות למרפאת השיניים הקרובה אליכם. חפשו מרפאת כללית סמייל לפי אזור או סוג טיפול שמעניין אתכם

מידע נוסף בנושא

  1. כל ההנחיות לפני ואחרי טיפולי שיניים בכללית סמייל
  2. טיפולי שיניים בחינם או בעלות נמוכה לבני 75 ומעלה בכללית סמייל
  3. טיפולי שיניים בחינם לילדים עד גיל 18

 

שמחים לחזור לשגרה :)

חיטאנו את החדרים, מיגנו את הצוותים ותדרכנו את עובדי המרפאות כך שנוכל לשמור על בריאותכם ועל בריאות הצוות המטפל.
שימו לב: בשבועות הקרובים צפויים זמני המתנה ארוכים. אנחנו חוזרים אל המטופלים שהתורים שלהם בוטלו ומעניקים להם טיפול על-פי הדחיפות הרפואית.
לפרטים נוספים על החזרה לפעילות ועל ההנחיות בימי "שגרת הקורונה"

לכל הפרטים >>